zavřít

Kurs pro fakturantky aneb jak správně fakturovat

přednáší: Ing. Vladimíra Jordová, auditorka
datum konání: v čase 9-14
místo konání: WELLNET, Wellnerova 7, Olomouc
cena: 1 300,- Kč pro členy SÚ, včetně 21% DPH
1 500,- Kč ostatní, včetně 21% DPH
VS: 78079


Program semináře:

  • Občanský zákoník a jeho dopad do náležitostí dokladů, zákon o ochraně spotřebitele a živnostenský zákon v návaznosti na náležitosti dokladů
    • splatnost dle občanského zákoníku
  • Zákon o účetnictví
    • povinné náležitosti účetních dokladů, srozumitelnost účetních dokladů a opravy účetních dokladů v návaznosti na legislativu v rámci zákona o DPH
    • archivace dle ZoUCT
  • Zákon o DPH
    • vystavování daňových dokladů, zjednodušené daňové doklady
    • povinné náležitosti daňových dokladů – rozpoznání DD dle náležitostí a nikoliv názvu
    • proč není správně vystavená zálohová faktura daňovým dokladem
    • elektronická fakturace a elektronický podpis
    • fakturace při obchodování v ČR
    • fakturace při obchodování v rámci EU - zboží i služby i mimo EU- vazba na daňové doklady, souhrnné hlášení příklady
    • povinnost přiznat daň při přijetí služby z EU nebo ze třetí země
    • fakturace v rámci přenesení daňové povinnosti, povinné náležitosti těchto dokladů
    • podmínky věrohodnosti původu, neměnnosti a čitelnosti daňových dokladů oproti podmínkám v zákoně o účetnictví
    • archivace dokladů dle zákona o DPH
    • zaokrouhlování u daňových dokladů (§37/1)
    • opravy dokladů (opravné daňové doklady), lhůty pro provedení oprav, dodatečné daňové přiznání – kdy
    • podmínky uplatnění nároku na odpočet
    • kontrolní hlášení od 1.7.2017 zásady vyplňování v návaznosti na probírané téma
    • změny v zákoně o DPH na základě novely 2017 – zákon č. 170/2017 Sb. účinný od 1.7.2017 s dopadem do daňových dokladů – změny v části uskutečnění zdanitelného plnění a u oprav daňových dokladů včetně vysvětlující informace GFŘ z června 2017
  • Porovnání dokladů (dle všech výše uvedených zákonů) s účtenkou dle Zákona o evidenci tržeb č. 112/2016
  • Povinné náležitosti účtenky
  • Aktuální informace GFŘ

 


Fakturace v praxi - na co nesmíme zapomínat

Určen pro:pro fakturanty, administrativní pracovníky, pracovníky skladového hospodářství, vedoucí pracovníky, podnikatele, účetní, sekretářky, asistentky

Program semináře

Cíl: seznámit účastníky s fakturací v praxi, zejména v souvislosti s novelami občanského zákoníku a zákona o obchodních korporací

  • členění faktur na přijaté, vystavené a další, náležitosti, oběh a schvalování
  • fakturace na základě objednávek, zakázek, smluv podle nového občanského zákoníku (typy smluv), faktura - obchodní listina
  • elektronizace faktur
  • fakturace nájemného
  • přefakturace
  • zálohy, zálohové faktury, předfaktury, proformafaktury, faktury za hotové, problematika DPH
  • splatnost faktur, promlčení, právní zánik, smluvní pokuty
  • úroky z prodlení
  • faktury došlé • evidence závazků, právně zaniklé závazky
  • faktury vystavené • evidence pohledávek, opravné položky k pohledávkám, odpis - účetní
  • poskytování slev, rabatů, skont, reklamace - účtování
  • náležitosti faktur • podle zákona o účetnictví • podle zákona o DPH - druhy daňových dokladů, nové náležitosti a formy, záznamní povinnost, prokazování – auditní stopa, nespolehlivý plátce, ručení • faktury v daňové evidenci • další potřebné náležitosti • faktury v cizí měně, zboží mezi plátci v EU, zahraniční faktury
  • informace GFŘ k pravidlům fakturace ve vztahu k implementaci Směrnice EU
  • nejčastější dotazy k pravidlům fakturace zveřejněné GFŘ
  • nejnovější sdělení a informace GFŘ
  • sankce podle zákona o účetnictví, daňového řádu, přestupkového zákona
  • upozornění na změny od 1. 1. 2014 s dopadem na praxi v oblasti vystavování a účtování faktur • zákon o obchodních korporacích, rejstříkový zákon, zákon o daních z příjmů, zákon o DPH a další
  • diskuze • odpovědi na dotazy

 

 

 


 


Organizační pokyny »

Kalendář akcí

pořádaných Spolkem účetních Olomouc

Datum Název  (kliknutím zobrazíte detail) Místo Lektor Cena člen / nečlen Objednat
Vedení personální a mzdové agendy aktuálně 2025 s výhledem do roku 2026. WELLNET, Wellnerova 7, Olomouc, nebo kancelář Zdeněk Křížek – odborník na personální a mzdovou problematiku 2 300 Kč / 2 500 Kč přidat do košíku
DPH tuzemsko - dvoudenní speciálka I. WELLNET, Wellnerova 7, Olomouc, nebo kancelář Ing. Simona Pacáková, auditorka, daňová poradkyně 4 400 Kč / 4 800 Kč přidat do košíku
Účetnictví, kurs pro začátečníky, 20 lekcí WELLNET, Wellnerova 7, Olomouc kolektiv lektorů SÚ 16 000 Kč / 16 700 Kč přidat do košíku
DPH EU a třetí země - dvoudenní speciálka II. WELLNET, Wellnerova 7, Olomouc, nebo kancelář Ing. Simona Pacáková, auditorka, daňová poradkyně 4 400 Kč / 4 600 Kč přidat do košíku
DPH v roce 2025– praktické zkušenosti WELLNET, Wellnerova 7, Olomouc, nebo kancelář Ing. Ivana Langerová, daňová poradkyně 2 200 Kč / 2 500 Kč přidat do košíku
Zákoník práce ve světle jeho posledních novelizací – praktická aplikace provedených změn v příkladech Mgr. Zdeněk Schmied, MPSV 2 300 Kč / 2 500 Kč přidat do košíku
DANĚ-ÚČETNICTVÍ - Novinky 2025-2026 HATĚ, hotel SAVANNAH Ing. Langerová, Ing. Klíma, Ing. Klímová 7 500 Kč / 9 000 Kč přidat do košíku
Zákoník práce ve světle jeho posledních novelizací – praktická aplikace provedených změn v příkladech Mgr. Zdeněk Schmied, MPSV 2 300 Kč / 2 500 Kč přidat do košíku
Změny v oblasti mzdové a personální agendy pro rok 2026 WELLNET, Wellnerova 7, Olomouc, nebo kancelář Ing. Růžena Klímová, specialista na mzdovou problematiku 2 200 Kč / 2 500 Kč přidat do košíku
Změny v oblasti mzdové a personální agendy v roce 2026 Zlín, hotel ZLÍN Ing. Růžena Klímová, specialista na mzdovou problematiku 2 300 Kč / 2 500 Kč přidat do košíku
DPH v roce 2026 WELLNET, Wellnerova 7, Olomouc, kancelář Ing. Ivana Langerová, daňová poradkyně 2 200 Kč / 2 500 Kč přidat do košíku
Kryptoaktiva v účetnictví a v daních ZÁZNAM WEBINÁŘE Ing. Simona Pacáková, auditorka, daňová poradkyně 2 200 Kč / 2 400 Kč přidat do košíku
Povinnosti dle AML zákona včetně posledních novinek ZÁZNAM WEBINÁŘE Ing. Pavel Říha, daňový poradce 2 200 Kč / 2 400 Kč přidat do košíku
Změny v oblasti mzdové a personální agendy v roce 2025 ZÁZNAM WEBINÁŘE Ing. Růžena Klímová, specialista na mzdovou problematiku 2 200 Kč / 2 400 Kč přidat do košíku
Povinnosti dle AML zákona včetně posledních novinek ZÁZNAM WEBINÁŘE Ing. Pavel Říha, daňový poradce 2 200 Kč / 2 400 Kč přidat do košíku
Daňové a účetní náležitosti provozu fotovoltaické elektrárny ZÁZNAM WEBINÁŘE Ing. Otakar Machala, daňový poradce 2 000 Kč / 2 300 Kč přidat do košíku
Finanční kontrola ve veřejném sektoru ZÁZNAM WEBINÁŘE Ing. Simona Pacáková, auditorka, daňová poradkyně 2 100 Kč / 2 300 Kč přidat do košíku
Datum Název Místo Lektor Cena člen / nečlen Objednat

Další školení další